بیمه مسئولیت ساختمانی

بیمه مسئولیت ساختمانی

بیمه مسئولیت ساختمانی چیست و چه پوشش هایی دارد:

  بیمه مسئولیت ساختمانی ریسک های مربوط به ساخت پروژه های ساختمانی را پوشش داده و با توجه به وجود نیروهای انسانی در داخل پروژه ساختمانی تعهدات فوت و جراحات وارد بر نیروی انسانی که در محدوده پروژه ساختمانی ایجاد گردد را تحت پوشش خود قرار می دهد .  پوشش های مختلفی به صورت کلوزهای جداگانه در بیمه مسئولیت ساختمانی وجود دارد که در ادامه به هر کدام پرداخته و توضیحات آنها را برای راهنمایی شما  عزیزان بیان خواهیم کرد . 

بیمه ساختمانی

 

  قبل از ارئه پوشش ها به مهمترین نکات مربوط به خریداری بیمه مسئولیت ساختمانی خواهیم پرداخت . 

 مشخصات پروژه ساختمانی : محل احداث کارگاه ساختمانی از نظر دسترسی محلی جهت موارد

اورژانس و آتشنشانی بسیار مهم بوده و در تعیین حق بیمه برای بیمه گر نقش مهمی دارد .

 

 متراژ بنا  :  حق بیمه متناسب با متراژ بنا تعیین میگردد و متراز کل بنا  بایتس به دررستی در فرم ثبت نام ثبت گردد .  

 

وضعیت فعلی پروژه ساختمانی : بسته به مراحل ساخت و اینکه پروژه در چه مرحله ای قرار دارد ( تخریب - گودبردار-فونداسیون - سفت کاری - نازک کاری -احداث بنا و .....) حق بیمه دچار تخفیف و یا اضافه نرخ خواهد بود .

 مشخصات کارکنان بیمه گذار و عوامل اجرایی : مستقر بودن واحد hse و اینکه کارکنان شما در روزهای تعطیل نیز کار میکنند یا خیر در میزان حق بیمه بیمه مسئولیت ساختمانی تاثیر دار د و اینکه کارکنان شما در چند شیفت کاری یا شیفت شب مشغول به کار هستند یا خیر زیرا همین موارد در میزان ریسک و خطرات موثر تاثیر بالایی دارند .

پوشش ها و میزان تعهدات درخواستی شما در طول پروژه :

میزان تعهدات فوت سالیانه درخواستی شما و اینکه چه تعداد دیه در سال توسط بیمه نامه تحت پوشش قرار گیرد در میزان حق بیمه شما تاثیر دارد و به طور کلی بایستی حداقل به میزان 20 درصد تعدادی نفرات مستقر در پروژ] تعهدات فوت خریداری و به میزن 20 درصد این میزان تعهدات هزینه پزشکی خریداری گردد .

 

به عنوان مثال اگر ده نفر کارگر در پروژه کار میکنند شما باید دو دیه در سال به همراه مثلا 60 میلون تومان هزینه پزشکی خریداری نمایید .

 

پوشش های تکمیلی بیمه مسئولیت ساختمانی کدام است :

پوشش حوادث ناشی از وسایل نقلیه موتوری

 

پوشش تبصره 1 ماده 66 قانون تامین اجتماعی ( در این پوشش در صورت به وجود آمدن مشکل برای کارگر سهم واریزی بیمه تامن اجتماعی ماده 66 توسط بیمه گر برای وی پرداخت میگردد.)

 

پوشش مسئولیت بیمه گذار در قبال اشخاص ثالث : در این پوشش چنانچه در محوطه کارگاه برای اشخاص ثالث که به محیط پروژه وارد شده و دچار خسارت میشوند پرداخت خواهد شد .

 

پوشش ریالی افزایش دیه در طول بیمه نامه : چنانچه در طول مدت بیمه دیه افزایش یابد شرکت بیمه در صورت خرید این کلوز خسارت را بر اساس دیه روز پرداخت خواهد کرد .

 

پوشش ماموریت های خارج از کارگاه بیمه مسئولیت ساختمانی : در این پوشش به شرط اعلام اسامی و محل مامورریت ( 24 ساعت قبل از اعزام ) و اطلاع دادن به بیمه گر خسارت وارده به پرسنل در محل ماموریت پرداخت خواهد شد .

 

مدت زمان خرید بیمه نامه :

یکی دیگر از عوامل مهم در خرید بیمه مسئولیت ساختمانی مدت زمان پروژه و خرید بیمه نامه توسط شماست .

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02122516594 تماس بگیرید تا همکاران ما شما را در زمینه خرید بهترین بیمه مسئولیت ساختمانی راهنمایی نمایند .

بیشتر بخوانید : بهترین بیمه درمان از نگاه خبری

 

 

 

 

نظرات بازدیدکنندگان