ارسال و استعلام پرداخت خسارت بیمه تکمیلی سامان

ارسال و استعلام پرداخت خسارت بیمه تکمیلی سامان

آموزش ارسال و استعلام پرداخت خسارت بیمه تکمیلی سامان در سایت درمانت

نویسنده: مهران ارفعی

تاریخ 1399/06/11

با توجه به شیوع و همه گیری ویروس کرونا  در مدت اخیر و افزایش دورکاری فعالیت های ادارات و با توجه به الکترونیکی شدن فعالیتهای شرکت بیمه در جهت حذف بیمه نامه های ثالث و الکترونیکی شدن پرداخت خسارت،  بیمه سامان در جهت حفظ سلامت بیمه گذاران خود برآن شد تا کارشناسی و بررسی مدارک خسارت مشتریان خودرا به صورت الکترونیکی استعلام پرداخت خسارت بیمه تکمیلی سامان انجام نماید.

دقت فرمایید مدارک درمانی خود را شامل ویزیت ودارو و خدمات آزمایشگاهی و پاراکلینیکی و دندانپزشکی را به صورت الکترونیکی میتوانید

ثبت نمایید.

مدارک بیمارستانی را به دلیل حجیم بودن باید به صورت فیزیکی تحویل واحد خسارت گردد و مدت زمان مدارک بیمارستانی تقریبا 45 روز می باشد .

توجه فرمایید تاریخ درج شده بر روی مدارک درمانی نباید بیشتر از چهار ماه گذشته باشد چون غیر قابل پرداخت می باشد.

حجم عکس های ارسالی باید بین 50 کیلیوبایت تا حداکثر 2 مگابایت باشد.

send-claim-saman-health-insurance

برای دانلود برنامه و ارسال اسناد هزینه بیمه تکمیلی 

کلیک برای دانلود

پس از ثبت هزینه های ارسالی منتظر اعلام نتیجه توسط واحد کارشناسی در جهت ارسال اصل مدارک از طریق پیامک باشید.

1-از طریق آدرس ذیل میتوانید وارد سایت خسارت و استعلام پرداخت خسارت بیمه تکمیلی سامان( درمانت) شده و رمز و پسورد را وارد نمایید.(نام کاربری و رمز ورود کد ملی بیمه گذار می باشد)

2-در این مرحله در منوی سمت راست گزینه ثبت هزینه رو انتخاب و سپس آیتم ثبت هزینه جدید را روانتخاب نمایید.

ارسال پرونده خسارت بیمه تکمیلی سامان

نحوه ثبت صورت هزینه جدید بیمه تکمیلی

 3-در منوی ثبت هزینه جدید، بیمه شده که هزینه های درمانی به نامش ثبت شده را بین شخص بیمه گذار یا بیمه شده انتخاب کنید و سپس تاریخ هزینه درمانی و نوع هزینه های پزشکی که شامل مواردی مثل آزمایش و ویزیت ودارو و هزینه های پاراکلینیکی و...  را انتخاب کنید و از طریق گزینه راهنمای مدارک میتوانید مدارکی که نیاز به بارگذاری دارند را تا مورد بررسی قرار بگیره رو ببینید دقت فرمایید که مدارک درخواستی به صورت کامل بارگزاری گردد در غیر این صورت عودت خواهند شد.

ارسال صورت هزینه های خسارت بیمه تکمیلی سامان

4-در این مرحله گزینه انتخاب تصویر رو بزنید و تصویر مدرک پزشکی را (مثلا نسخه داروخانه) که قبلا با دوربین گوشی عکس گرفتید انتخاب کنید و حجم عکس ها باید بین 50 کیلوبایت تا 2 مگابایت باشد جهت بارگزاری در استعلام پرداخت خسارت بیمه تکمیلی سامان باشد.

5-در قسمت ثبت تصاویر اگر تصاویر صحیح بارگزاری شده باشند تیک سبز رنگ در کنار نام تصویر نمایان می شود و سپس دکمه افزودن تصویر را انتخاب نمایید تا تصویر به لیست پایین صفحه اضافه شود. بعد از بارگزاری همه تصاویر یک هزینه (تصویر نسخه پزشک، تصویر صورتحساب آزمایشگاه،تصویر جواب آزمایش) دکمه اتمام رو بزنید.

6-در صورتیکه که تصویری اشتباهی ثبت شده باشد با انتخاب دکمه حذف اقدام به حذف تصویر نمایید.برای مشاهده تصویر هزینه بروی تصویر بزنید.عبارت تصویر با موفقیت ثبت شده برای لحظاتی ظاهر می شود که نشان دهنده ارسال کامل یک تصویر مدرک است.

7-برای ارسال عکس های رادیولوژی که مربوط به دندانپزشکی می باشد بهترین روش عکس گرفتن در مقابل نور خورشید و آسمان آبی است به این صورت که کلیشه را در مقابل نور گرفته و با دوربین موبایل از آن عکس گرفته شود.

8-با انتخاب دکمه سایر هزینه می توانید ردیف هزینه های ارسالی را مشاهده نماییدو استعلام پرداخت خسارت بیمه تکمیلی سامان را انجام دهید.

9-برای ثبت هزینه های بعدی دکمه ثبت را بزنید و اقدام به تکلیف فرم نموده و مجدد تصاویر مربوطه را بارگذاری نمایید. بعد از ثبت اطلاعات و بارکذاری  همه مدارک دکمه ارسال را انتخاب نمایید تا اطلاعات با یک شماره نامه به سامانه مرکزی ارسال شود

هر ردیف در این صفحه نشان دهنده یک هزینه است که قبلا اقدام به ثبت و ارسال آن نموده اید و با انتخاب گزینه مداد یا ویرایش می توانید جزئیات ثبت شده را مجدد تغییر دهید با انتخاب دکمه قرمز کل اطلاعات ثبت شده را حذف کنید.

پس از ارسال هزینه منتظر نتیجه بررسی باشید پیامکی دریافت خواهید کرد که درخصوص مراحل بعدی شما را راهنمایی می کند در صورت وجود نقص در مدارک نیاز است مجدد از مدارک عکس گرفته و ارسال کنید.

پس از ثبت هزینه توسط کارشناسان یک پیامک دریافت می کنید و همچنین یک پیام در سیستم شما ارسال میشود وضعیت و نتیجه بررسی اسناد را می توانید با انتخاب گزینه مشاهده ببینید و طبق مراحل بعدی اقدام کنید.

در این مرحله دانلود فرم را انتخاب نمایید در صورتی که امکان چاپ فرم را ندارید کافیست شماره نامه را روی پاکت پستی درج نمایید.

نظرات بازدیدکنندگان