عرق نعنا و خواص بی نظیر در طب

عرق نعنا و خواص بی نظیر در طب

عرق نعنا که از تقطیر گیاه نعنا (Mentha) تهیه میگردد و خواص درمانی زیادی برای سیستم گوارشی و هاضمه دارد و در درمان نفخ و هضم در طب سنتی ایرانی بسیار رایج تجویز میگردد .نعنا یکی از پرمصرفترین گیهان دارویی ایران است که بازار این گیاه دارویی در طب سنتی بسیار پر رونق است و دارای خاصیت خنک کنندگی و ضد عفونی سازی سیستم گوارشی و تنفسی است و در درمان بیماری کرونا و مصرف به صورت چای و عسل و نعنا تجویز فراوان میشود .

عرق نعنا و خاصیت معجزه آسایی سیستم گوارشی

خاصیت تسکسن دهندگی عرق نعنا و حل مشکلات گوارشی این عرق باعث شده است برای درمان انواع بیماریه های روده و معده مانند دل درد های شدید و اسهال و تهوع و مشکلات روده همچون اسپاسم روده بزرگ و کوچک کاربرد داشته باشد

 

عرق نعنا و درمان سردردهای میگرنی

وجود ماده بسیار مفید منتول که احساس خنکی را در بدن ایجاد میکند باعث افزایش و بهبود گردش خون در عضلات و رگ های بیمار شده و به طبع باعث بهبود تحریکات میگرنی و سیستم عصبی بیمار شده و آرامبخشی بالایی برای این قبیل بیماران دارد

عرق نعنا مناسب برای رفع بوی بد دهان شما

گیاه نعنا یکی از گیاهان دارای خاصیت ضد میکروبی و ضدعفونی است و میتواند مصرف آن بوی نام مطبوع دهان که حاصل وجود میکروب های دندان است را نابود نماید و پلاک دندان و لثه را کاهش و از بین ببرد .

 

عرق نعنا برای درمان عفونت سینوس 

به دلیل خواص ضد میکروبی گیاه نعنا بخور این گیاه و مصرف آن و استشمام آن میتواند به از بین بردن میکروب های موجود در قسمت سینوس فرد کمک نموده و علایم درد را کاهش دهد و با خاصیت خنک کنندگی خود تنفس بهتری را برای شما فراهم کند و اگر دچار سینوزیت هستید از نعنا برای بهبود بیماری خود کمک بگیرید .

 

عرق نعنا جهت بهبود و کاهش درد ماهانه و قاعدگی

درد ماهانه عادت ماهانه بانوان و درد ناشی از آن مشکلات بسیاری را برای این عزیزان ایجاد مینماید که با توجه به خاصیت شل کنندگی عضلات نعنا مصرف آن در زمان عادت ماهیانه و قاعدگی بانوان موجب کاهعش درد آنان خواهد شد.

 

عرق نعنا و درمان مشکلات مربط به بی خوابی

بر اساس طب سنتی مشخص شده است مصرف نعنا و عرق نعنا باعث بهبود خواب شخص شده و مشکلات ناشی از بی خوابی بسیار کاهش می یابد که ناشی از خواص تسکین دهنده گیاه نعناست .

 

عرق نعنا  جهت کم کردن و لاغری

نعنا با خاصیت پاکسازی معده و افزایش سوخت ساز بدن و کاهش تجمع چربی میتواند وزن شما را سریعتر کاهش دهد و به شما در کاهش وزن کمک نماید و مفید بودن آن برای شما در این زمینه ثابت شده است . 

 

 عرق نعنا و بهبود تنفس و سیستم تنفسی و مشکلات آن

 شاید بهترین تاثیر و شناخته شدن تاثیر نعنا مانند اکالیپتوس بوی خوش و رایحه خنک نعنا باشد که به باز شدن مجاری تنفسی کمک بسیاری مینماید و برای کسانی که سرما خورده یا دچار تنگی نفس حاصل از کرونال شده اند بخور و استفاده از عرق نعنا به همراه اکالیپتوس میتواند بهبود زیادی را حاصل کند ضمن اینکه مجاری تنفسی ضد عفونی و از ویروس عاری خواهد شد .

عرق نعنا  و مصرف آن برای کبد چرب و پاکساز ی آن

مصرف گیاه نعنا و یا عرق نعنا با توجه به وجود منتول و مواد مهم دیگری که خاصیت ضد باکتری و ضد اکسیدانی دارد میتواند به پاکسازی کبد انسان کمک زیادی نماید  .

 

 عرق نعنا و زخم و درد معده 

خواص خود گیاه نعنا و عرق نعنا در بهبود و شل کنندگی معده و ورده اثبات شده است و موجب کاهش نفخ و درد حاصل از آن در معده افرادی است که سریعا با خوردن سردیجات و شیر دچار نفخ میشوند البته قرص نعنا هم گزینه خوبی برای این قبیل افراد است تا همیشه از خواص نعنا بعد از غذا استفاده کنند .

 

شرایط نگهداری از عرق نعنا

ظروف فلزی و شیشه ای با توجه به اینکه خاصیت این عرق را حفظ میکنند و از تابش نور به آن جلوگیری مینمایند بسیار در حفظ این عرق گرانبها کمک مینماید .

نظرات بازدیدکنندگان