بررسی نحوه اخذ خسارت های درمان مربوط به مورد بیمارستانی در بیمه های تکمیلی با فرم انصراف از تامین

بررسی نحوه اخذ خسارت های درمان مربوط به مورد بیمارستانی در بیمه های تکمیلی با فرم انصراف از تامین

امروزه نداستن قوانین بیمه ای باعث شده است در زمان دریافت خسارت های درمان پروسه دریافت خسارت بسیار زمانبر شده و گاها تا چند ماه به تاخیر بیفتد که دانستن نکات این مقاله میتواند کمک شایانی به دریافت هزینه های بستری و بیمارستانی نماید .

فرم انصراف از سهم تامین چیست و چرا مهم است؟

یکی از مهمترین موارد درگیری های دریافت خسارت های بیمارستانی تعیین تکلیف فرم اعلام انصراف از سه بیمه گر پایه است که باید در زمان ارسال مدارک بیمارستانی پر شود تا بیمه گر دوم ( به طور مثال بیمه تکمیلی انفرادی سامان یا بیمه تکمیلی انفرادی ایران) یا حتی (بیمه تکمیلی گروهی ایران و بیمه تکمیلی گروهی دانا) بتواند پس از پرداخت خسارت به بیمه شده نسبت به وصول سهم بیمه گر اول اقدام نماید . پس برای شما دو راه وجود دارد یا فرم انصراف از سهم تامین را پر نمایید یا قبل از گرفتن سهم بیمه تکمیلی از بیمه گر دوم سهم بیمه گر پایه را از تامین اجتماعی دریافت و پس از آن به بیمه گر تکمیلی مراجعه نمایید تا سهم مربوطه را دریافت نمایید .

آیا پس از گذشت 4 ماه میتوانم خسارت بیمه تکمیلی مربوط به بیمارستانی را دریافت نمایم ؟

خوشبختانه مرور زمان 4 ماه برای خسارت های بیمارستانی و بستری وجود ندارد و شما میتوانید با خیال راحت خسارت خود را دریافت کنید. این زمان 4 ماه مربوط به خسارت های پاراکلینکی است .

چه مدارکی برای اخذ خسارت به جز فرم انصراف از تامین نیاز است ؟

به یاد داشته باشید اصل یا کپی برابر اصل مدارک درمانی خود را باید برای شرکت بیمه ارسال کنید و کلیه فاکتورهای پرداختی دارای شماره و مهر باشد و کلیه آزمایشات و موارد بستری باید با دستور پزشک معالج با مهر پزشک باشد در صورتی که مدارک ناقص ارسال شود متاسفانه عورت خورده و موجب زمانبر شدن پروسه پرداخت خواهد شد . البته برخی شرکت ها اقدام به راه اندازی ارسال الکترونیک خسارت درمان نموده اند که هنوز برای ندارم بستری و بیمارستانی دایر نشده است .

حداقل زمان رسیدگی به مدارک بیمارستانی چقدر است ؟

به طور میانگین این زمان بین سه هفته تا دوماه در شرکت های مختلف متغییر است و علت زمانبر بودن موضوع رسیدگی به پرونده توسط پزشکان معتمد واحد خسارت بیمه ای است لذا عجله نکرده و منتظر بررسی و ارجاع موضوع در کارتابل خسارت خود باشید .

آیا راهی وجود دارد خسارت بیمارستانی من سریعتر پرداخت شود ؟

بله ، شما باید از مراکز طرف قرارداد با بیمه ها استفاده کنید در این صورت مرکز درمانی مربوطه با بیمه طرف شده و مسئولیت ارسال مدارک با مرکز طرف قرارداد است پس تا جایی که ممکن است از مراکز طرف قرارداد استفاده کنید تا هم طبق تعرفه از شما پول بکیرند و هم هزینه ای اضافه پرداخت نکنید . درصورتی که مرکزی از گرفتن معرفی نامه به بهانه هابپی مختلف سر باز رد از مرکز دیگر استفاده کنید زیرا دیده شده است برخی مراکز به بهانه های مختلف از گرفتن معرفی نامه سر باز زده اند تا پول بیشتری از مشتری بگیرند.

نظرات بازدیدکنندگان