چالش های سفر به کشورهای شینگن که گردشگری در این حوزه را جذاب مینماید به همراه مهمترین نکات برای اخذ ویزای شینگن

چالش های سفر به کشورهای شینگن که گردشگری در این حوزه را جذاب مینماید به همراه مهمترین نکات برای اخذ ویزای شینگن

در سالیان گذشته 26 کشور اروپایی جهت تسهیل امر گردشگری و تجارت کنترل گذر نامه را برای کسانی که ویزای شینگن را از یکی از مبادی وروردی این 26 کشور اخذ نماید کنسل نموده و زمانی که شخصی از یکی از کشورهای حوزه شینگن ویزا کسب نماید نیازی نیست از بقیه زمان ورود ویزا اخذ نماید .

یکی از اهداف مهم این امر تسهیل تجارت در بین اعضای شینگن است که باعث رونق اقتصادی این منطقه در سالیان گذشته شده است لیکن اخذ این ویزا یرای ایرانیان نکاتی را به همراه دارد که در این مطلب سعی نمودیم به مهمترین آنان بپردازیم .

مهمترین کشورهای شنگن کدام است؟

کشورهای آلمان، نروژ، اتریش، فرانسه، ایسلند، ایتالیا، بلژیک،لوکزامبورگ، یونان و هلند، پرتغال، اسپانیا، دانمارک، سوئد، فنلاند از مهمترین کشورهای این منطقه میباشند.

از مهمترین مسئله ای که جهت اخذ ویزای این منطقه ملاک عمل است تمکن مالی درخواست دهنده است که بسته به کشور درخواست دهنده مبلغی بین: حداقل ۶۰,۰۰۰,۰۰۰ تا ۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

میباشد .

از دیگر موارد مالی مهم که مورد رسیدگی قرار میگیرد مبحث گردش حساب متقاضی در سه ماهه اخیر است که باید از بانک به صورت یورویی اخذ و مهر بانک را داشته باشد .

نحوه درخواست ویزا به صور حضوری بوده و هزینه ای حدودا 80 یوریویی در پی دارد  و نحوه گرفتن وقت مصاحبه به صورت آنلاین از طریق سایت سفارت مربوطه فراهم است .

جهت اخذ این ویزا لازم است مدارک به انگلیسی ترجمه شود و مهر دارالترجمه داشته باشد.

مهمترین مراحل برای گرفتن ویزای شنگن:

مرحله اول مشخص کردن کشور مقصد جهت مراجعه حضوری اولیه و گرفتن وقت مصاحبه

اولین مرحله برای گرفتن ویزای مربوطه تعیین کشور مقصد سفر جهت مسافرت و تعیین هدف از سفر ( تجاری،گردشی،تحصیلی،..) بوده تا بتوانید با مراجعه به سفارت مربوطه فرم های ثبت نام و مراحل اولیه را انجام داده و مدارک مورد نیاز را آماده کنید .

قدم دوم مراجعه در زمان مناسب قبل از سفر برای اخذ ویزاست که باید حداقل حدود یک ماه قبل از سفر باشد تا دچار مشکل نشوید هرچه قدر زودتر اقدام کنید فرصت بیشتری دارید و آرامش بیشتری دارید پس دیر به فکر اخذ ویزا نیفتید.

نوبتی هم باشد نوبت اخذ وقت از سفارت است، درخواست اخذ وقت اینترنتی برای شما فراهم است پس هرچه سریعتر برای اخذ وقت مصاحبه اقدام کنید و زمان را برای خود بخرید .

مرحله بعدی گردآوری مدارک با نظر سفارت مربوطه است که عموما شامل مدارک تمکن مالی و بیمه مسافرتی و پرینت گردش مالی سه ماهه به یورو و مدارک شغلی و بیمه ای و مدارک محل اقامت و تصویر مدارک شناسایی و پاسپورت و دو قطعه عکس 3-4 است و الباقی مدارکی که در سایت سفارت مربوطه ذکر شده است.

در آخرین مرحله باید هزینه اخذ ویزا را پرداخت و منتظر دریافت زمان مصاحبه باشید .

نظرات بازدیدکنندگان