دوره انتظار چیست همه چیز در مورد دوره انتظار بیمه های تکمیلی

دوره انتظار چیست همه چیز در مورد دوره انتظار بیمه های تکمیلی

همه چیز در مورد دوره انتظار بیمه تکمیلی

یکی از مباحث مهم در بیمه های تکمیلی انفرادی و خانواده موضوع دوره انتظار در بیمه های تکمیلی است که در این قسمت به بررسی انواع دوره انتظار در بیمه تکمیلی و مدت زمان انتظار هر یک از پوشش های بیمه های درمان خواهیم پرداخت .

دوره انتظار چیست ؟

شرکت های بیمه به منظور مدیریت ریسک های درمان و ضایع نشدن حقوق بیمه شدگان خود برای برخی از پوشش های بیمه ای درمان خود بسته به تعداد بیمه شدگان گروه و خانواده ای که قرار است بیمه دمان را به وی ارائه دهند دوره انتظار را در بیمه ناه مطابق قانون بیمه مرکزی قرار میدهند در واقع دروه انتظار زمانی است که باید از تاریخ صدور بیمه نامه بگذرد تا پوشش های مذکور جاری گردد را دوره انتطار گویند .

دوره انتظار زایمان چه مقدار است ؟

به طور مثال در بیمه های تکمیلی خانواده و انفرادی ( مثلا بیمه تکمیلی سامان طرح های خانواده ) دروه انتظار بیمه نامه 9 ماه بوده و باید از تاریخ بیمه نامه 9 ماه کامل بگذرد تا خسارت و هزینه بیمه زایمان توسط بیمه سامان پرداخت  گردد.

نکته : به هیچ عنوان در بیمه تکمیلی امکان حذف دوره انتظار زایمان با پرداخت هزینه اضافی وجود ندارد پس همیشه باید قبل از بارداری اقدام به خرید بیمه تکمیلی برای همسر خود نمایید .

دوره انتظار جراحی در بیمه تکمیلی

در مورد جراحی های مزمن ( جراحی های دارای سابقه ) نیز دوره انتظار در بیمه تکمیلی دیده شده است ، به طور مثال در بیمه تکمیلی انفرادی سامان دروه انتظار جراحی ها سه ماه است و باید سه ماه کامل از تاریخ بیمه تکمیلی شما بگذرد تا شرکت بیمه سامان خسارت بیمه تکمیلی شما را پرداخت نماید .

رابطه دوره انتظار با تعدا افراد یک گروه

در بیمه تکمیلی گروهی دوره انتظار با افزایش تعداد افراد گروه کاهش می یابد به طور مثال وقتی تعداد از 500 نفر بالاتر رود دوره انتظار زایمان برای افراد گروه به 6 ماه کاهش می یابد .

نظرات بازدیدکنندگان